Wednesday, December 2, 2009

benarkah??

ini mungkin kisah yang biasa didengar tp ini yang aku alami sendiri...oppss...bkn aku tp dekat-dekat umah aku...kisahnya bermula seperti ini..

kita selalu tgk tv mengatakan si isteri yang kesunyian di rumah mula terlibat dalam dunia internet untuk berkenalan dengan seseorang yang juga dikatakan kesunyian dan perlukan teman berbual...mula-mula si isteri tidak mengabaikan keluarga...melayari internet sekadar mencari teman dan bersuka-suka...lama-lama...perkenalan singkat menjadi ghairah dan terbit bibit-bibit percintaan...keluarga mula dibiarkan..kasih pada suami mulai pudar..akhirnya perceraian menjadi penyudah..

aku ingatkan kisah ini hanyalah imiginasi penulis skrip..tetapi sebenarnya ia adalah kisah sebenar yang mungkin pernah dilihat penulis itu...sekarang aku pulak yang mendengar kisah seperti itu..dekat dengan umah aku, ada sepasang suami isteri bersama 3 orang anak..setiap pagi suami akan ke tempat kerjanya dan anak-anak ke sekolah...si isteri pula mula melancarkan serangan bermadu kasih dengan seseorang di internet...rutin harian yang dulu akan memasak dan keluar bersembang bersama jiran sudah berubah menjadi penunggu rumah yang setia...isk..isk...kekadang aku mula merasakan penangan internet seperti facebook, friendster telah disalah gunakan oleh orang yang belum sedar akan keburukannya. bagi yang telah sedar, mereka akan hanya memanfaatkan laman seperti ini untuk berkongsi pendapat dan menambah ilmu pengetahuan..apakah si isteri akan sedar tentang perbuatannya yang akan memudaratkan keluarganya sendiri??benarkah perkenalan ini akan membentuk sebuah masjid yang baru?? tunggu perkembangan seterusnya...

No comments:

Post a Comment