Sunday, December 27, 2009

2009

sedar atau tidak...lagi 4 hari akan tamat tahun 2009...maka 2010 akan muncul...aku rasa mcm2 dah berlaku dalam tahun 2009...aku dah alami pelbagai pengalaman baru...manis mahupun pahit...

di awal tahun 2009, seperti biasa akan ku sambut hari kelahiranku...inilah permulaan tahun yg paling baik utk aku...kemudian pasti aku teringatkan setiap orang2 penting yang lahir pada bulan yg sama..menghampiri bulan mei, aku mula gelabah mengenangkan nasib sama ada mampukah aku merealisasikan impian aku yg menggunung dan akhirnya, aku tiba di bumi makkah...lalu ku pohon pelbagai doa termasuk jodohku..dan di sini jelas aku menyebut nama mr blurry yang aku rasakan aku ingin melayari bahtera bersama...namun, akhirnya pada bulan berikutnya, ianya hanya mimpi kerana pasti mr blurry tak kan tahu aku mendambakan kasih cintanya...seperti biasa,aku simpan sebagai kenangan masa sunyiku...kemudian aku melangkah ke bulan berikutnya di mana pengalaman pahit menyelubungi diriku...aku berada dalam keadaan emosi yang sangat tidak stabil...dlm keadaan ini,aku dan diri aku membantu...tiada siapa...tp aku teruskan juga sehingga berjaya...namun aku berterima kasih kepada kawan-kawanku yang sudi membantu meringankan bebanku..termasuk keluargaku yang setia menyokong usahaku untuk terus bersemangat...menjengah bulan yang makin mengakhiri tahun, aku mula gembira dengan suasana negara org...disitu aku mencari ketenangan supaya emosi aku terus stabil...

bulan ini...bulan yg terakhir di tahun 2009...aku sedar telah banyak orang aku lukai...dan aku terus berada dalam luka lamaku...dan ini tidak pernah melemahkan diriku kerana tanggungjawab aku hanya utk mama dan abah...itu keutamaanku...biarlah perasaan aku tidak diusik tp jgn perasaan kedua orang tuaku terusik...

aku coretkan semua ini dengan harapan, semua orang di luar sana memaafkan kekurangan diriku ini kerana aku tahu siapa diriku...seorang yg tidak pernah kisahkan perasaan orang lain...maka...ampunlah dosa ini,halalkan segalanya...andainya ini tidak cukup, lalu datanglah kepadaku dan luahkan...akan aku dengar dengan teliti supaya kepuasan yang anda semua miliki...

7 comments:

  1. my dear friend ~
    i maafkan u ok :)... heee.
    let bygone be bygone... hope new year will bring us a lot of happiness n memories :)

    ReplyDelete
  2. heee..kak su ade blog! wekeke.. =p
    wahhh blog dia..touching..heee.. =p

    ReplyDelete
  3. erm.... i la. ades~ xknal ke?.. mesti la xknal kn kalau xbgtaw nama. xpe la, xpenting pn sape. yg penting kita saling kenal-mengenali. heehee :)

    ReplyDelete
  4. haiya...siapakah kamu...bgtau la saya....
    ala saja coret2 la liana...

    ReplyDelete
  5. biarlah rahsia.... hehe.... (cewah :) )
    xpe2... teruskan perjuangan u menulis ye. at least u have a place to luahkan what in ur mind. nnt i akan terukan komen ye cik suraiza.
    huhuhu....

    ReplyDelete
  6. alahai....
    ni yg risau ni...hhahha

    ReplyDelete